Amazon’un yeni CEO’su olarak ilk hissedar mektubunu yayınladıktan sonra CNBC ile yaptığı röportajda konuşan Andy Jassy, herhangi bir kripto para birimine veya değiştirilemez token’a veya NFT’ye sahip olmamasına rağmen, endüstrinin görünümü konusunda iyimser olduğunu söyledi. Jassy şunları söyledi:
“Perakende işimizde bir ödeme mekanizması olarak kriptoyu eklemeye muhtemelen yakın değiliz, ancak zamanla kriptonun büyüdüğünü göreceğinize inanıyorum. NFT’lerin çok önemli ölçüde büyümeye devam edeceğini umuyorum.”
Spesifik olarak, Amazon tarafından NFT’lerin satışıyla ilgili olarak Jassy, ”platformda yolun aşağısında mümkün olduğunu” iddia etti. Geçen Kasım ayında Cointelegraph, Amazon’un blok zinciri ve dağıtık defter teknolojisinde deneyime sahip “genel kripto para birimini ve dijital varlık ekosistemini anlayan” bir Finansal Hizmetler Uzmanı tuttuğunu bildirmişti.
Ancak Amazon, iki hafta önce aynı rol için başvuranları da isteyen başka bir iş ilanı yayınladı. Önemli iş sorumlulukları arasında “AWS’yi etkin bir şekilde ileten sektöre özel mesajlaşma ve teminat tanımlayabilme” yer alır. [Amazon Web Service] finansal hizmetlerde AWS dijital varlık çözümleri için değer önerisi.” İlginç bir şekilde, iş ilanı herhangi bir derece gereksinimi belirtmez, yalnızca iş deneyimine ilişkindir.
İyimserliğe rağmen, Jassy, şirketin geçen Temmuz ayındaki Amazon’un “muhtemelen perakende işimizde bir ödeme mekanizması olarak kripto eklemeye yakın olmadığı” konusundaki tutumunu yineledi. Büyük e-ticaret teknoloji firmaları arasında Shopify, bu ayın başlarında The Lightning Network ve Strike aracılığıyla platformda ödeme olarak Bitcoin’i (BTC) kabul edeceğini açıklayarak, kripto benimseme konusunda ön saflarda yer aldı. Bununla birlikte, bu hareket, bazılarının Müşterini Tanı sürecinden geçmeyen fonların yasal sonuçlarına işaret etmesiyle, kullanıcılarda şüphe uyandırdı.