Ayı piyasası ‘temizliği’ aslında ne anlama geliyor?

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İsrailli seri girişimci Ariel Shapira, aylık kripto teknolojisi sütununda kripto, merkezi olmayan finans (DeFi) ve blok zinciri alanında gelişen teknolojilerin yanı sıra 21. yüzyılın ekonomisini şekillendirmedeki rollerini ele alıyor.

Polygon’un kurucu ortağı Mihailo Bjelic’ten milyarder kripto yatırımcısı Mark Cuban’a kadar endüstri liderleri arasında kripto piyasası çöküşüne dair ölüm sonrası fikir birliği, ayı piyasalarının piyasayı temizlemenin sağlıklı bir yolu olduğu yönünde. İkincisi, uzun süredir kripto eleştirmeni Warren Buffet tarafından konuyla ilgili görüşünü ifade etmek için kullanılan bir satıra bile atıfta bulundu.

“Kimin çıplak yüzdüğünü ancak sular çekilince anlarsın.”

Tabii ki, sektördeki hiç kimse ayı piyasalarının zayıfları veya bu durumda açıkça yozlaşmış olanları ayıkladığı iddiasına itiraz etmeyecektir. Ancak analizi, sanki bir gecede 700 milyar dolardan fazla silinmiş gibi, kripto piyasalarından kabul etmeye devam etmemiz gereken bir şeymiş gibi bırakmakla yanılıyoruz. Bu son boğa koşusunda, büyük ölümüne yol açan ana faktörleri ve ileriye dönük daha istikrarlı bir pazarın nasıl teşvik edileceğini anlamak önemlidir.

NFT’ler: Nimet mi yoksa geçmiş mi?

2017’deki kötü şöhretli ilk madeni para arzı (ICO) patlamasının tetiklediği ilk anıtsal kripto çöküşünden beş yıl sonrayız. Hâlâ emekleme aşamasında olan bir endüstri olarak, bu dönemde filizlenen projelerin çoğu ve yatırımları yönlendiren rastgele madeni paralardı. bir sonraki Bitcoin (BTC) olun. Endüstri o zamandan beri biraz gelişti ve bu sefer diğer blockchain uygulamaları hype’ı sürdü.

Peki, dolandırıcı ICO’ların son boğa koşusunun versiyonu neydi? Bitcoin’i madeni para başına neredeyse 70.000 dolara iten son piyasa patlamasına birkaç faktör katkıda bulundu. Ancak belki de özünde geçmişin ICO’larına en çok benzeyen – ve yine de çoğu zaman daha gülünç – 2021’de 25 milyar dolara ulaşan bir pazar olan değiştirilemez jetonlardı (NFT). Ape Yacht Club (BAYC) koleksiyonu, Ether’de (ETH) yüz binlerce ve daha sonra milyonlarca dolara satıyordu. Adidas, Coachella ve hatta Super Bowl gibi endüstri ikonlarının yanı sıra ünlüler de dahil oldu.

İlişkili: Heyecanın ötesinde: NFT’ler iş deneyimlerini dönüştürmede öncülük edebilir

Sonra herkes OpenSea’de ücretsiz olarak oluşturulan NFT’lerin %80’inden fazlasının ya sahtekarlık ya da dolandırıcılık olduğunu keşfettiğinde her şey ters gitti. Nakit kapma kültürü, Haziran ayı sonlarında NFT.NYC etkinliğinde şahsen tam olarak sergilendi.

Bununla birlikte, kriptodaki pek çok kişi NFT’lerin arkasındaki teknolojinin mülkiyeti yeniden tanımlayacağını ve Web3’te önemli bir rol oynayacağını inkar etmiyor. Ancak, inovasyonun paltosuna binen sams olmadan bu geleceğe nasıl ilerleyebiliriz?

Ayı piyasası 'temizliği' aslında ne anlama geliyor?

Aslında oldukça net. NFT’ler ve arkalarındaki teknoloji için ileriye dönük bir yol, onları arzu edilen fiziksel varlıklara bağlamak ve ürünleri doğrulama ve güvenli hale getirme yeteneklerinden yararlanmaktır.

Örneğin, lüks eşya endüstrisindeki şirketler, sahte ürünlerin çoğalmasıyla mücadele etmek için NFT’leri kullanmayı araştırıyorlar. Lüks devler LVMH ve Prada Group tarafından yönetilen Aura Blockchain Konsorsiyumu gibi projeler, fiziksel ürünleri için ürün kimlik doğrulaması, tedarik zinciri şeffaflığı ve veri sahipliği için NFT teknolojisinin gücünden yararlanıyor.

Bu mutlaka dijital bir spor ayakkabı satmakla ilgili değil, varlıklı müşterileri için ürün ve marka deneyimini geliştirmekle ilgili. Örneğin mücevher şirketi Yvel, garanti olarak kaliteli mücevherlere ve değerli metallere bağlı bir menkul kıymetler ve ticaret platformu başlattı – aslında NFT’leri JPEGS yerine somut ürünlere sabitledi.

İlişkili: NFT 2.0: Yeni nesil NFT’ler modern ve güvenilir olacak

Blockchain’in daha yeşil meraları

Ayı piyasasından kurtulmak sadece NFT’ler için değil, aynı zamanda daha temel kripto varlıkları için de bir zorunluluktur – bu arada, dolandırıcılık eğilimlerini de tamamen düzeltmedi. Algoritmik stabilcoinlerin çöküşü, sıradan para sahipleri ve şirketler için kriptoyu geleneksel varlıklara nasıl bağlayacaklarını anlamlı bir şekilde araştırmaktan ciddi bir isteksizliğe neden olabilir, ancak bu, tüm umutların kaybolduğu anlamına gelmez. Burada ileriye giden yol, gerçek, somut bir pazar ihtiyacını karşılayan bir ürün yaratmaya odaklanmaktan geçiyor – çözümden NFT pazarının çöküşüne kadar.

İlişkili: Diğer algoritmik stabilcoinler Terra’nın çöküşünden ne öğrenebilir?

Bu hepimizin daha önce duyduğu bir görüş. Peki, bu sefer oraya anlamlı bir şekilde nasıl ulaşabiliriz? Her şey işin temellerine kadar gider. Gelişmek için startupların çözmeye çalıştıkları bir problem bulması gerekiyor ve bu problem sadece kurucunun yeterince zengin olmaması olamaz. Peki anlamlı coinlerin odaklanabileceği sektörler neler?

Çevresel etkiyi en aza indirmek ve sürdürülebilir bir şekilde çalışmak, uzun zamandır kripto ve blok zinciri projeleri için beyaz bir balina olmuştur. Kripto ve bir bütün olarak blok zincirinin tekrar eden bir eleştirisi, token madenciliği ve diğer kripto yan ürünlerinin neden olduğu emisyonlar nedeniyle çevreye ciddi zarar vermeleridir. Şu an itibariyle, projelerin çoğu bu lekeden kurtulamadı, ancak yeni gelişmeler bu anlatıda önemli bir değişikliğe öncülük etmeye yardımcı olabilir.

Ayı piyasası 'temizliği' aslında ne anlama geliyor?

Daha geniş iş dünyasında, sürdürülebilirlik hızla modern bir şirketin somutlaştırması gereken temel bir değer haline geldi. Bu kurumsal taahhütlerin çoğu ya yüzeysel olsa da ya da karbon emisyonlarını belirli bir yıla kadar azaltmak için belirsiz bir vaadi kapsıyor olsa da, kriptonun ödünç alabileceği daha somut adımlar var. Böyle bir gelişme, kusurlu olsa da, şirketlerin emisyonlarını ve ekolojik ayak izlerini dengelemek için değerli bir yol olan kurumsal karbon kredilerinin benimsenmesi olmuştur.

İlişkili: Yeşil finansın çalışan gönüllü karbon piyasalarına ihtiyacı var

Cardano ve Algorand gibi çevre dostu operasyonlara öncülük eden büyük blok zincirleri olmasına rağmen, kripto sahiplerine karbon piyasasına katılma seçeneğine izin vermek, sürdürülebilir kalkınmayı teşvik etmenin başka bir yoludur. İşletmeler ve bireyler için karbon kredisi vadeli işlemlerine yatırım yapmaya erişim sağlayan CC Token gibi kriptoya özgü karbon kredileri veya harici karbon kredilerine bağlı tokenler sunan projeler, yatırımcılara somut değer sağlar. Diğerleri, piyasa değeri ile ikinci en büyük blok zinciri olan Ethereum’u daha çevre dostu yapmak için çalışıyor.

Kripto ve blok zinciri endüstrisi, çılgın doğası ve devrimci hırsları ile tanımlanmıştır. Gelişmekte olan herhangi bir endüstri volatilite, gerileme ve barikatlara maruz kalmaya mahkum olsa da, en son ayı piyasası projelere net bir sinyal göndermelidir: Her şey çözülmesi gereken bir sorunu bulmak ve onu çözmek için ürününüzü kullanmakla ilgilidir.

Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.

Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmaz veya temsil etmez.

Ariel Shapira bir baba, girişimci, konuşmacı ve bisikletçidir ve İsrailli girişimlerle çalışan ve uluslararası pazarlarla bağlantı kurmalarına yardımcı olan bir danışmanlık ajansı olan Social-Wisdom’un kurucusu ve CEO’su olarak hizmet vermektedir.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Ayı piyasası ‘temizliği’ aslında ne anlama geliyor?

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Son Dakika Haberler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin