Bu, psikoloji ve insani gelişim alanında geçmişi olan Nozomi Hayase Ph.D.’nin bir fikir editörüdür.
Pink Floyd’un 1979’da hit olan “Another Brick in the Wall” adlı rock operası, otoriterliğe ve modern eğitimin katılığına meydan okudu.
Şarkının yakaladığı okul sisteminin işlevsizliği şimdi bile devam ediyor. ABD’de devlet okulları çeşitli eyalet, yerel ve federal hükümetler tarafından düzenlenir ve kontrol edilir. Vergiler ve itibari parayla finanse edilen eğitim sistemi (kurallarla beyan edilen, gerçek bir değeri olmayan), öğrencilerin boş bir sayfa olduğu fikrine dayanmaktadır – hepimizin doğuştan gelen beceriler, güçler veya kişilik özellikleri olmadan doğduğumuz görüşü.
Her çocuğun doğuştan gelen benzersizliğini reddeden bu felsefe, Ortak Çekirdek Devlet Standartları (CCSS) gibi girişimler yoluyla on ikinci sınıfa kadar anaokulu müfredatına dahil edilmiştir. Öngörülen akademik standartlar her çocuğa aynı şekilde uygulanır ve tüm okulların tüm çocukları yıllık olarak test etmesi federal bir gerekliliktir.
Brezilyalı eğitimci Paulo Freire, ana akım okulların öğrencilere test yapmayı öğretme şeklini eleştirdi ve buna öğretmenlerin öğrencilerin zihinlerine bilgi depoladıkları “eğitimin bankacılık konsepti” adını verdi. Bu eğitim yaklaşımı, öğrencilerde bağımsız düşünmeyi ve yaratıcılığı bastırırken, uyumluluğu zorunlu kılar.
Merkezi olarak yönetilen eğitim sistemi gençleri Devlet aygıtının çarkındaki dişlilere dönüştürürken, şimdiye kadar yaratılmış en zor para olan bitcoin etrafında alternatif bir öğrenme ortamı ortaya çıkıyor.
Bir Keşif Süreci Olarak Paranın Yaratılması
Bitcoin tarihte ilk kez para ile devletin ayrılmasını sağladı. Eşsiz parasal tasarımı ile bitcoin, bankacılık eğitim modelinden ayrılmayı da sağlar.
Bitcoin, varlığa dayalı yeni bir para birimi sınıfıdır. 21 milyon bitcoin sabit arzı ile gerçek bir değere sahiptir.
Bitcoin ile paranın yaratılması bir keşif sürecini içerir. İtibari para sistemi havadan para yaratırken, satoshiler madencilik adı verilen fonksiyonla ortaya çıkıyor. Adalet yaratan oyun teorisini ve sabit bir dizi kuralı kullanarak, dünyanın dört bir yanındaki bilgisayarlar yeni paralar oluşturmak için SHA-256 karma işlevini kullanan bir sürece girer.
Bitcoin’in gizemli yaratıcısı Satoshi Nakamoto, oyun ruhunu ateşleyerek ve insanları bu para yaratma işine dahil ederek, insanların gönüllü olarak girebilecekleri yeni bir öğrenme alanı açtı.
21 milyon bitcoinin zenginliği, yavaş yavaş insanlığa salınan, sahiplenmeyi bekleyen bir hazine gibidir. Bu gizli zenginliği keşfetmek için her kişinin ağa katılımını kolaylaştırmak için iş kanıtı olarak bilinen bir fikir birliği algoritması kullanılır. Hazine avında sportmenlikle uğraşarak, insanlar yeni beceriler öğrenmeye, takım olarak çalışma kapasitelerini geliştirmeye ve sorunları işbirliği içinde çözmeye başlarlar.
Yeni Hediye Ekonomisi
Bitcoin inovasyonu ve girişimciliği besler. Yaratılan yeni işler ve fırsatlar, özgürce düşünmemize, özgün fikirler geliştirmemize ve bunlarla denemeler yapmamıza olanak tanır. Burada, başkaları tarafından dayatılan kriterleri yerine getirmek için çalışmak yerine, her birey başarı için kendi standartlarını belirleyebilir ve serbest piyasadan gelen gerçek geri bildirimlerle bu standartları karşılamaya çalışabilir.
Bu şimdi her birimizi kendi benzersiz hediyelerimizi bulmaya teşvik eden yeni bir hediye ekonomisi biçimi yaratıyor; hepimizin doğuştan sahip olduğu yetenekler ve yetenekler. İçimizdekileri ortaya çıkarmak anlamına gelen Latince “educare” kelimesine dayanan orijinal eğitim vizyonunu yeniden canlandırdı; doğuştan gelen doğamızı beslemek, içimizdeki dehayı serbest bırakmak.
Bitcoin, otorite kullanmayan bir senseidir. Eğitmenlerin talimatları yerine protokol, öğrenme ortamının bütünlüğünü korur. Bitcoin bize sevdiğimiz şeyin, yapmakta yetenekli olduğumuz ve yapmak için doğduğumuz şey olduğunu öğretir. Ağ, her birimizi yapmayı sevdiğimiz şeyi bulmaya teşvik ediyor.
Bitocoin’in yeni hediye ekonomisi, işi anlamsız emekten mesleğe dönüştürmeye başladı. Bitcoin’in yaratıcısı tarafından çağrılıyormuş gibi, insanlar kalplerini takip etmeye ve kendi kişisel büyüklüklerine giden yolu seçmeye başladılar.
Gelecek İçin Yapı Taşları
Kurumsallaşmış eğitim, her bireyin benzersizliğini inkar ederek, yaygın bir hayal gücü yoksulluğu yaratmıştır. Toplumumuzun bozulmasına, üretmekten ziyade çıkaran borca dayalı bir ekonominin yaratılmasına ve çatışmaları çözmek için diplomasi ve diyalog yerine şiddet kullanımına bel bağlamaya yol açtı.
Bitcoin’in yerleşik kıtlığı (her dört yılda bir azalan ihraç ile sabit bir para arzı), değerinde bir artışı garanti eder, böylece bir bolluk akışı yaratır.
Madencilik şirketi Research RiotBlockchain Başkan Yardımcısı Pierre Rochard, şişirilemeyen bu paranın satın alma gücünü artırmak ve insanları hayırsever bağışlara dahil etmek için nasıl kullanılabileceğini anlattı:
Bağışlanan satın alma gücünün ağ etkisinden yararlanan insanlar, kaynaklarını, zamanlarını ve enerjilerini orijinal vizyonlarına yönlendirerek kendilerine yatırım yapmaya başlayabilirler.
Fiat ekonomisi, artan işsizlik ve ücret kesintileri ile durgunlaştıkça, içsel potansiyellerimizden yararlanan Bitcoin alanı her zaman yeni yetenekler alıyor. Üretilen yeni ekonomik faaliyetlerle birlikte, bugünün gençliğine, insanlığı sınıf, ırk ve milliyet hiyerarşisi yoluyla ayıran ve böylece savaşı ve ekonomik sömürüyü sürdüren duvarda başka bir tuğla olmayı reddetme seçeneği sunuluyor.
Artık kendi gelecekleri için kendi tasarımlarının yapı taşlarını hayal etmeye ve aktif olarak katılmaya başlayabilirler.
Refah Yolu
Bitcoin yasal ihalesini ilk ilan eden ülke olan El Salvador, öncülük ediyor. 3.000 nüfuslu küçük bir sörf kasabası olan El Zonte’deki bir topluluk, Salvador toplumunun en fakir üyelerinin rüyasını canlandırarak finansal egemenlik talep etmeye başladı.
tarafından ilham Bitcoin Plajı (El Zonte), Bitcoin Ekasi Güney Afrika’da, yoksul bir Güney Afrika ilçesini güçlendirmek için bitcoin’i bir değişim aracı olarak kullanma çabalarına girişti. Bitcoin’den yararlanarak okullar, temiz su altyapısı ve sürdürülebilir tarım sistemleri inşa etmek için insani destek üretiyorlar.
Bitcoin’in 2. Katman ölçeklendirme çözümü olan Lightning Network’ün kullanılmasıyla, Bitcoin’in yeni hediye ekonomisi artık döngüsel hale gelebilir. Her birimizin, bireyler olarak benzersiz bir şekilde yetenekli olduğumuzu bulmak için Satoshi Nakamoto’nun hediyesini almamıza ve yeteneklerimizi ve becerilerimizi topluluklarımızla paylaşarak hediyeyi aynı anda geri vermemize olanak tanır. Kişi ne kadar yetenekli olursa, o kadar büyük katkı sağlayabilir.
Her insan, insanlığa verilen gizli hazinenin kilidini açabilecek bir bulmacanın anahtarına sahiptir. 21 milyon madeni paranın ortak keşfine aktif katılımımız sayesinde ağın değeri artıyor. Toplumumuz – bir bütün olarak – zenginleşiyor. Her biri kendi dehasını iddia ederek, birlikte dünyanın zenginliğini miras alıyoruz, tüm insanlara refah getiriyoruz.
Bu, Nozomi Hayase’nin konuk yazısıdır. İfade edilen görüşler tamamen kendilerine aittir ve BTC Inc. veya Bitcoin Magazine’in görüşlerini yansıtmayabilir.