Bitfinex, Coinbase ve KuCoin hızlanıyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Büyük kripto borsaları kıtalararası ülkeye ayak bastığından, Türkiye kripto para birimi ilgisinde bir canlanma yaşıyor. Demografiden çevrimdışı pazarlamaya ve para biriminin değer kaybetmesine kadar, 84 milyon Türk insanının yeni borsalara kaydolması için bolca motivasyon var.

Dünyanın en büyük kripto para borsaları arasında yer alan Bitfinex, kısa süre önce Türkiye’ye açılma planlarını açıkladı (bkz. tweet). Coinbase’in gözünü yerel borsa BtcTurk’ü satın almaya diktiği, Binance’in ise ilk müşteri hizmetleri merkezini başlattığı bildiriliyor.

Bitfinex ve Tether’in baş teknoloji sorumlusu Paolo Ardoino için – Cointelegraph’ın 2021’deki İlk 100’ünde 88. sırada yer alıyor – bu, Bitfinex’in Türkiye’de gördüğü “önemli potansiyel”, “özellikle önerilen kripto para birimi yasası göz önüne alındığında” ilgili. Önerilen yasa, kripto para birimlerini, Türkiye’nin para birimi olan başarısız lirayı destekleyecek şekilde konumlandırmaya yardımcı olacak.

KuCoin CEO’su Johnny Lyu, Cointelegraph’a bunun bir büyüklük meselesi olduğunu söyledi: “Türkiye, KuCoin’deki en büyük 5 pazardan biri ve oldukça hızlı büyüyor.”

Yerde, KuCoin Türkiye ülke müdürü Kafkas Sönmez Cointelegraph’a “küresel borsalar Türkiye’ye dikkat çekmek için giriyor” dedi. İlginç bir şekilde, pazarlamanın çevrimdışı unsuru Türk izleyiciler için çok önemli:

“Türkiye pazarında dikkat çekmenin en popüler yollarından biri, bilboard reklamlarına, TV reklamlarına ve çeşitli alanlarda büyük sponsorluklara imza atmak. Bu konuda Türkiye’de tüzel kişiliğe sahip olmak zorunludur.”

Sönmez, sosyal medya ve internetin marka bilinirliği sağlama konusunda yetersiz kaldığını sözlerine ekledi.

Cointelegraph’ın Avrupa haber editörü Erhan Kahraman, küresel borsaların Türkiye’de yarattığı dalgalarla ilgili yerel uzmanlığını paylaştı. “Türkiye’nin iş merkezi olan İstanbul gibi bir şehirde, hemen hemen her köşede en iyi yerel kripto borsasından bir reklam panosu bulunuyor” dedi.

Türkiye’de reklam panoları ve çevrimdışı pazarlama çok önemlidir. Kaynak: Cointelegraph

Kahraman, Sönmez’in “bilboardlar, yazılı gazeteler ve TV reklamları ile eski modaya geçmenin” önemine ilişkin yorumlarını yineledi.

“Yalnızca dijital pazarlama araçlarını kullanan bir dijital işletme, ana akım pazar için bir “internet şeyi” haline gelir. Bu nedenle Netflix veya Twitter gibi büyük dijital markalar bile izleyicilerini genişletmek için reklam panoları, gazeteler ve diğer çevrimdışı pazarlama yöntemlerini kullanıyor.”

Bybit Türkiye ülke müdürü Alphan Göğüş için “yerel pazarlama” ve küresel üründen farklı görünen ve hissettiren bir ürün yaratmak çok önemli. Türkiye, “on milyonlarca potansiyel yatırımcının henüz kullanılmayan potansiyelini” sunan “önemli bir pazar” olarak öne çıkıyor.

Gerçekten de, Cointelegraph’ın konuştuğu kripto fikir liderlerinin neredeyse tamamı Türkiye’nin çekici demografisini yakaladı.

Sönmez için, WOO Network Türkiye ülke müdürü Buğra Gökağaçlı’nın “Türkiye’deki geniş perakende kullanıcı havzası” olarak tanımladığı “55 milyona yakın insan 18 yaşının üzerinde ve kripto para piyasasında işlem yapma potansiyeline sahip”.

Sürekli çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlamaya maruz kalan genç, dijital olarak yerli bir nüfusla, Türkiye’de kripto kullanımının 2021’de on bir kat artması şaşırtıcı değil.

Bitfinex, Coinbase ve KuCoin hızlanıyor
Bitcoin ve kripto para Türkiye genelinde yayılıyor. Kaynak: Cointelegraph

KuCoin CEO’su Johnny Lyu, “Ocak 2022 ve Ocak 2021 ile karşılaştırıldığında, KuCoin’deki işlem hacmi ve Türk kullanıcı sayısı sırasıyla 23,8 kat ve 23,6 kat arttı” dedi.

Ayrıca, liranın satın alma gücündeki düşüş, şiddetli kripto ateşine yakıt katıyor. Bitcoin (BTC), geçen yıl Kasım ayında lira karşısında tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı ve fiyat, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “lira kurcalamasına” rağmen Aralık ayında pompalandı.

Kahraman için, “Türk lirasının art arda darbe almasıyla aynı yıl Türkiye’de kripto kullanımının on bir kat artması tesadüf değil.” Bitfinex’ten Ardoino, kripto para biriminin “kısmen Türk Lirası değerindeki son dalgalanmalardan kaynaklanan popüler bir varlık sınıfı olmaya devam ettiğini” kabul ediyor.

İlgili: Kripto ve NFT’ler, Türkiye dijital geleceği üstlenirken düzenlemeye uyuyor

Gökağaçlı, “Türkiye’deki geniş perakende kullanıcı havzasına” hitap etmek söz konusu olduğunda, “geç kalmamanın” önemli olduğunu açıkladı. Ancak, ihtiyatlı bir şekilde, mevcut makroekonomik zeminin zorlu olduğunu açıklıyorlar:

“Bu, temel olarak Bitcoin ve diğer kriptoların FED tarafından yapılan para politikası hareketlerini takiben fiyatlarında düşüş eğilimi göstermesinden kaynaklanıyor.”

Genel olarak düşüşteki Bitcoin fiyat hareketine rağmen Gökağaçlı, Türkiye’nin bir “dönüşüm” geçirdiğinden emin.

Nihayetinde, kripto para birimlerini kucaklarken ve giderek daha fazla küresel ilginin gelmesiyle birlikte ülke, “para özgürlüğü” ve “daha ​​katılımcı bir finansal sistem”e doğru bir hareket yaşıyor.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Bitfinex, Coinbase ve KuCoin hızlanıyor

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Son Dakika Haberler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin