Metaverse’deki dijital kimlik, yardımcı programlı avatarlarla temsil edilecektir.

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Artan sayıda şirket, tüketicilerin gerçek hayatta mümkün olanın ötesine geçmesini sağlayacak sürükleyici sanal alanlara ilgi gösterdiğinden, Metaverse teknolojinin bir sonraki trilyon dolarlık fırsatı olmaya hazırlanıyor. Bu, Metaverse’in moda, perakende, oyun, eğitim ve daha fazlası dahil olmak üzere en az 13 önde gelen endüstriyi bozacağını tespit eden CB Insights’ın yakın tarihli bir raporunda vurgulandı.

Kayda değer olsa da, çeşitli metaverse ortamları hala devam etmektedir. Örneğin, teknoloji devi Microsoft, 24 Mayıs’ta, çalışanların tedarik zincirlerini yönetmek için artırılmış gerçeklik kulaklıkları takmalarına izin verecek bir “endüstriyel metaverse” yaratıldığını duyurdu. Öte yandan, risk sermayesi şirketi Andreessen Horowitz (a16z), oyun altyapısı ve teknolojilerinin “Metaverse’in temel yapı taşları” olacağına inanıyor.

Yardımcı program anahtardır

Bu nedenle, hangi tür metaverse ekosisteminin tüketiciler arasında en çok yankı uyandıracağı belirsizliğini koruyor. Bununla birlikte, son gelişmeler göz önüne alındığında, değiştirilemez belirteçler (NFT’ler) biçimindeki avatarların, sanal alanlarda bir kullanıcının dijital kimliği olarak hizmet ederek Metaverse’de kritik bir rol oynayacağı kesin görünmektedir.

Örneğin, blok zinciri tabanlı bir metaverse projesi olan The Sandbox’ın kurucu ortağı ve baş işletme görevlisi Sebastien Borget, Cointelegraph’a avatarların Metaverse’de bir kullanıcının kimliğinin yeni temsili olduğunu söyledi:

“Avatarlardan yararlanarak herkes kendini daha önce mümkün olmayan şekillerde dijital olarak ifade edebilir. Dahası, kimliğinize gerçekten sahip olmak ve onu birden fazla merkezi olmayan uygulama ve sanal dünyada bir NFT aracılığıyla taşıyabilmek, ana akım izleyiciler tarafından çok somut ve kolay anlaşılır bir örnektir.”

Borget, Metaverse’deki avatarların, bir kullanıcının farklı ruh hallerini, zevklerini ve görünüşlerini temsil edebildiğini ekledi. “Avatarlar nihayetinde Metaverse içinde nasıl etkileşim kurduğumuzu şekillendiriyor” dedi.

Bunu bir perspektife oturtmak için Borget, The Sandbox’ın kendi metaverse ekosistemlerinde kullanılmak üzere Elvis Presley avatarları yaratmayı planladığını ve bu sayede milyonlarca kullanıcının Elvis Presley’e “dönüşmesine” olanak sağlayacağını paylaştı.

Borget, Elvis avatarlarının, eğlenceli görevleri tamamlamak için hayranları sanal bir zaman kapsülü aracılığıyla taşıyacağını belirtti. “Kullanıcılar The Sandbox Metaverse’de Memphis Mafia üyesi olarak ilerleyebilecekler” dedi. Borget böyle bir özelliğin oldukça eğlenceli olabileceğine inanıyor, çünkü Memphis Mafia, medya tarafından Elvis’e kariyeri boyunca eşlik eden ve onu koruyan bir grup Elvis Presley’in arkadaşlarına, ortaklarına ve çalışanlarına verilen takma addı.

Elvis On-Chain Sandbox Avatarı Yakın Çekim; Kaynak: Sandbox

Run it Wild’ın yaratıcı direktörü David Porte, Cointelegraph’a ayrıca stüdyonun 5.000 benzersiz Elvis avatarından oluşan koleksiyonunun The Sandbox’taki diğer tüm avatarlarla etkileşime girebileceğini söyledi.

Bir avatarın yardımcı programı olarak da bilinen bu özellikler, eğlendirici olsa da, bir metaverse ekosisteminde dijital kimliğin sağlanması için en önemli unsurlardan biridir. Örneğin, Porte, Run it Wild’ın bu özel proje aracılığıyla nihai hedefinin, sınırları aşmak için yardımcı program gibi Web3 raylarını kullanarak Elvis hayran kültürü için sanal bir buluşma yeri oluşturmak olduğunu belirtti.

Bir 3D Metaverse ekosistemi olan FLUF World’ün kurucu ortağı Aaron McDonald, buna ışık tutan Cointelegraph’a, avatarların Web3 işlevlerini görsel olarak daha geniş bir topluluğa dahil etmesine rağmen, kullanıcının karakterine amaç veren şeyin fayda olduğunu söyledi. “Yardımcı program, kullanıcıların Web3’ün topluluk sahipliği ve topluluk değeri yaratma ile ilgili olduğu için önemli olan Metaverse ekonomisine katılmalarına yardımcı oluyor” dedi.

Örneğin McDonald, FLUF ekosistemindeki her karakterin, benzersiz bir amaç ve işlevsellik ile Metaverse’de temsilcisi olarak hizmet veren sahibinin avatarı olma yeteneğine sahip olduğuna dikkat çekti. McDonald, FLUF’lerin apeks avatarı olduğunu açıkladı. “Onlar ekosistemin anahtarıdır – yalnızca ekosistemde yarattığımız değerin çoğu için bir geçiş görevi görmekle kalmaz, aynı zamanda FLUF World’de başlangıç ​​karakterlerini oluşturmaya yardımcı olacak üreme işlevlerine de sahiptirler.” McDonald, Party Bears’ın müziğe odaklandığını – erken metaverse’in birincil parçası olacağına inandığı bir özellik – ve Seekers’ın merkezi olmayan iletişim ağının anahtarları olan avatarlar olduğunu ekledi.

Metaverse'deki dijital kimlik, yardımcı programlı avatarlarla temsil edilecektir.
FLUF World çeşitli 3D NFT’ler. Kaynak: FLUF Dünyası

Ek olarak McDonald, “şeylerin” FLUF ekosistemindeki yapay zeka veya AI yetenekleriyle desteklenen avatarlar olduğuna dikkat çekti. “Kardeş şirketimiz Altered State Machine’in AI protokolünün gücünü kullanarak, her avatar belirli bir işleve veya işlevlere yönelik bir ‘beyne’ sahip olabilir” diye açıkladı. Altered State Machine (ASM) strateji başkanı Erin Zink, Cointelegraph’a şirketin yapay zeka destekli avatarlar aracılığıyla Metaverse’e çeşitlilik ve rastgelelik getirdiğini söyledi. “Bu avatarların farklı güçlü ve zayıf yönleri var, tahmin edilemez ve benzersiz” dedi. Zink, ASM’nin AI ajanlarının iki bileşeni olduğunu detaylandırdı:

“Biri, bir Bored Ape Yat kulübü NFT veya FLUF World’deki 3D avatarlar veya hatta bir web sitesindeki bir sohbet robotu gibi AI’nın görsel bir temsilidir. Ancak, bu sadece estetik. Ajanın diğer yarısı ise Beyindir. Beyin NFT’leri öğrenme ve gelişme yeteneğine sahiptir ve farklı formlar ve dünyalar arasında birlikte çalışabilir.

Beyinlerin nasıl çalıştığını göstermek için Zink, ASM’nin kısa süre önce 40.000 3D özelleştirilebilir futbol karakterinden oluşan Yapay Zeka Futbol Birliği NFT’lerini piyasaya sürdüğünü açıkladı. Zink’e göre, bu avatarlar, ASM’nin AIFA adlı gelecekteki merkezi olmayan oyna ve kazan futbol oyununda dört kişilik takımlar halinde yarışacak. “AIFA all-star’larınızın her birini bir ASM Brain ile birleştirin ve oynamak için dört kişilik takımlar oluşturun. Onları eğitebilir ve dünya şampiyonu olmak için sıraları yükseltebilirsiniz” dedi. Zink, ASM’nin yakında AI destekli karakterleri de kullanacak olan “The Next Legends” adlı bir boks oyununu başlatmayı planladığını da sözlerine ekledi.

Metaverse'deki dijital kimlik, yardımcı programlı avatarlarla temsil edilecektir.
AIFA Allstar NFT’leri. Kaynak: Değiştirilmiş Durum Makinesi

Metaverse’de dijital kimliğin geleceği

Meta veri ortamı ortamlarının nasıl gelişeceğini tam olarak belirlemek zor olsa da, endüstri uzmanları, avatarların ve yardımcı programın sosyal etkileşimler ve kimliğin ilerlemesi için temel unsurlar olduğuna inanıyor.

FLUF World’de görünen 3D animasyonlu NFT robotlarının yaratıcıları Seekers ve Sylo’nun kurucu ortağı Dorian Johannink, Cointelegraph’a NFT’ler JPEG aşamasının ötesine geçtikçe, kullanıcıların varlıklarla etkileşim kurmasına izin vermek için daha fazla yol sağlamanın önemli olacağını söyledi. Metaverse’de: “Karakter avatarları bir atlama noktasıdır, ancak uzun vadeli etkileşimi geliştirmek için bu varlıkların ve ortamların, sahiplerine kapsamlı ve işlevsel faydalar sağlamaya yardımcı olan daha derin benzersiz işlevsellikler sağlamaya devam etmesi gerekir.”

Bunu akılda tutarak, Borget, Sandbox’ın, örneğin Bored Ape Yacht Club gibi metaverse’de daha fazla avatar NFT koleksiyonunun hayata geçmesini sağlamak için aktif olarak çalıştığını paylaştı. Sandbox’ın resmi Twitter hesabı 27 Mart’ta bir tweet gönderdi referans Bu. “Elbette her 2D koleksiyonun 3D vokselleştirilmiş versiyonlarını görmek isteriz. Ve, Avatarların hemen yanında fayda sağlayacak olan yaklaşmakta olan Crypto People gibi belirli koleksiyonlar var. Bu durumda, sahipleri ilk Metaverse Onur Yürüyüşü olan Metapride’a katılabilecekler” dedi Borget.

Yakında durum böyle olsa da, gelişmeyi engelleyebilecek zorluklar var. Örneğin Borget, 2D NFT koleksiyonlarını etkileşimli avatarlara dönüştürmenin zorluklarına değindi ve voksellerin estetiğinin yetenek ve yaratıcılık gerektirdiğine dikkat çekti. Ayrıca, Solana Ağı üzerine kurulmuş bir NFT avatar projesi olan Dinodawg Kingdom’ın kurucu ortağı James Dewhirst, Cointelegraph’a projelerin henüz tüm platformlarda kullanılabilecek evrensel bir avatar modeli oluşturamayacağını söyledi:

“Farklı yardımcı programlar sunabilmemiz için Dinodawg’larımızın Unreal Engine’de, örneğin Unity’de olduğu gibi eşit derecede iyi çalışabilmesini sağlamamız gerekiyor. Bu ısmarlama ve oldukça karmaşık bir süreç ve avatarlarımızın platformlarında sorunsuz bir şekilde çalışabilmesini sağlamak için her bir ortakla yakın çalışmamız gerekiyor.”

Bunu yineleyen Ethernity’nin kurucusu ve NFT’ler için yaratıcı bir stüdyo olan Ethernal Labs’ın CEO’su Nick Rose, Cointelegraph’a şu anda en büyük zorluğun değişen meta veri birimlerinin birlikte çalışamaması olduğunu söyledi:

“Bugün Metaverse ekosistemine 60.000 fit’lik bir genel bakış alınırsa, kesinlikle su yoluyla birbirine bağlı çeşitli kıtalardan oluşan dünya küresi gibi görünmüyor. Bunun yerine, kendi topluluklarını oluşturan silolanmış dünyaların oluklu bir parçası.”

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Metaverse’deki dijital kimlik, yardımcı programlı avatarlarla temsil edilecektir.

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Son Dakika Haberler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin