Fungible olmayan tokenler, sanatçıların çalışmalarını ve mali durumlarını kontrol altına alabilecekleri bir ortam yarattı. Uzmanlar, çalışmalarını simgeleştiren ve NFT olarak yayınlayan sanatçıların ve yaratıcıların artık üçüncü taraf aracılarla uğraşmak zorunda olmadığı konusunda hemfikir.
Galeriler geleneksel olarak alıcıları çekmek için gerekli adımları atmış olsalar da, daha ucuz merkezi olmayan uygulamalar veya DApp’ler yatırımcıların en sevdikleri sanatçılarla doğrudan bağlantı kurmasını kolaylaştırdıkça yararlarının azaldığını görüyorlar. Bu, yaratıcı ekonomide NFT’ler tarafından yönlendirilen yeni bir paradigma yaratıyor.
Piyasa takipçisi DappRadar’a göre, yaratıcı ekonominin 100 milyar doları aşan bir sürü yükselişi ve NFT pazaryerleri OpenSea ve LookRare’ın günlük hacmi 100 milyon doların üzerinde olmasıyla birlikte – içerik oluşturucuların bu kadar çok değeri nasıl elde edebileceklerini anlamaları çok mantıklı. ürettikleri iş ile mümkündür.
Avustralyalı NFT sanatçısı Danielle Weber, daha fazla sanatçının çalışmalarını simgeleştirmesi ve kişisel markalarının kontrolünü ele geçirmesi gerektiğini düşünüyor. 10 yıllık sanatçı, Cointelegraph’a gönderdiği bir e-postada, geleneksel sanat endüstrisinde gördüğü birçok eksikliği ve NFT’lerin bunları aşmasına nasıl yardımcı olduğunu özetledi. İçerik oluşturucular için yeni bir araç olarak NFT’lerin güçlü bir savunucusudur.
“Kesinlikle tüm sanatçıları eserlerini tokenleştirmeye teşvik ediyorum. Beni NFT sanat ortamına girme ihtimaline gerçekten çeken şey, sanatı herkes için daha erişilebilir hale getirmesiydi.”
Erişilebilirlik sanatçılar için önemli bir husustur, çünkü işlerini daha fazla insan gördüğünde satış yapma şanslarını arttırır. NFT alanı, aracılara ihtiyaç duymadan sanatçılar ve hayranlar arasında doğrudan etkileşimi kolaylaştırır. Bu, Weber’in “güzel döngü” dediği şeyi yarattı.
Medium blog sitesinin eski baş mühendisi Julien Genestoux, sanatçıların ve içerik oluşturucuların, hayranlarıyla etkileşimleri de dahil olmak üzere NFT’ler aracılığıyla ürünlerinin kontrolünü ele geçirmeleri gerektiği konusunda hemfikirdi. Cointelegraph’a 6 Nisan tarihli bir röportajda NFT alanının sanatçılar ve hayranlar arasındaki “keyfi hendekleri kaldırmaya” yardımcı olduğunu söyledi.
Genestoux, içerik oluşturucuların kendilerini istedikleri gibi tanıtma fırsatına sahip olduklarına, ancak bunu yapmanın ekstra bir yükü olduğuna inanıyor. İçerik oluşturucuların platformlarında kendi yöneticileri gibi hareket etmeden önce, “Hayranlarıyla nasıl bir ilişki istediklerini ve kendilerine ne gibi özel bir şey sunabileceklerini sormaları gerektiğini” söyledi.
“Kendi başınıza neler sunabileceğinizi öğrendikten sonra, NFT’leri hala kontrol ettiğiniz bir sözleşme olarak kullanın.”
İlişkili: Meta veri tabanındaki müzeler: Web3 teknolojisi tarihi sitelere nasıl yardımcı olabilir?
YouTube ve Facebook gibi geleneksel platformların insanlar için kullanımı kolay olduğunu ve daha küçük platformlara göre büyük dağıtım avantajlarına sahip olduğunu kabul etti, ancak hayranlarla doğrudan bağlantının daha önemli olduğunu kabul etti.
“Bence kendi platformun olmalısın. Hayranlarınızla kendi ilişkinize sahip olmanın değerlerinden biri de bu.”
Genestoux, içerik oluşturucuların NFT’lerinin sanatçılarla sınırlı olması gerekmediğini de sözlerine ekledi. OnlyFans içerik aboneliği uygulamasındaki eğlenceler, Şubat ayından itibaren NFT profil resimlerini görüntüleyebilir. OnlyFans CEO’su Amrapali Gan, yeni özelliğin “NFT’lerin platformumuzda oynayabileceği rolü keşfetmenin ilk adımı” olduğunu söyledi.