Silikon Vadisi teknoloji CEO’ları büyük metaverse hayranları değil – Kripto Zamanı

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bir Wall Street Journal etkinliği sırasında, Microsoft oyun şefi Phil Spencer ve Snap CEO’su Evan Spiegel, mevcut haliyle metaverse’in büyük hayranları olmadıklarını açıkladılar.

Spencer, ekosistemin kötü grafiklerine ve düşük kaliteli arayüzlerine atıfta bulunarak meta veri deposunun mevcut yinelemesini “kötü inşa edilmiş bir video oyunu” olarak nitelendirdi.

Microsoft oyun şefi, oyun dünyasının, farklı ilgi çekici sanal dünyalar yaratmada meta veri tabanına göre hala bir avantajı olduğunu belirtti. Aynı zamanda, mevcut metaverse projelerinin çoğunu sanal gerçeklik odası toplantılarıyla karşılaştırdı ve açıkladı:

“Video oyunu yaratıcıları, içinde zaman geçirmek istediğimiz ilgi çekici dünyalar inşa etme konusunda inanılmaz bir yeteneğe sahipler. […] Benim için toplantı odası gibi görünen bir metaverse inşa etmek… Sadece zamanımın çoğunu geçirmek istediğim yerin orası olmadığını görüyorum.”

Öte yandan Spiegel, metaverse deneyimini “bir bilgisayarın içinde yaşamak” ile karşılaştırdı ve konseptin mevcut yinelemelerinin çok basit olduğunu ve uzun bir çalışma gününden sonra içinde zaman geçirmek istemeyeceğini ima etti.

Snap’in, donanımı en aza indirmeye ve deneyimi artırılmış gerçeklik (AR) aracılığıyla gerçek dünyaya getirmeye daha fazla odaklandığını ve meta veri tabanındaki sanal gerçeklik (VR) donanım trendinde hızlıca gezindiğini de sözlerine ekledi.

VR, sürükleyici bir sanal ortam yaratırken, AR gerçek dünya sahnesini güçlendirir. VR bir kulaklık cihazı gerektirirken AR gerektirmez. VR kullanıcıları tamamen kurgusal bir dünyada hareket ederken, AR kullanıcıları gerçek dünya ile iletişim halindedir.

İlişkili: Meta’nın Web3 umutları, ademi merkeziyetçilik ve piyasa rüzgarlarının zorluklarıyla karşı karşıya

Apple’ın dünya çapında pazarlamadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Greg Joswiak, Apple’ın VR üzerinden AR’ye odaklanmasını yansıtan metaverse’nin “asla kullanmayacağım bir kelime” olduğunu söyledi. Disney CEO’su Bob Chapek, şirketin metaverse kelimesini “kullanmama” eğiliminde olduğunu söylerken, “çünkü bizim için bu büyük, geniş bir terim. Bizim için bu, yeni nesil hikaye anlatımı.”

Bir konsept olarak Metaverse, boğa koşusunun zirvesi sırasında Web3 ekosisteminde bir sonraki büyük şey haline geldi ve Facebook, gelişmekte olan teknoloji ekosisteminde lider olmaya odaklandığını göstermek için kendisini Meta olarak yeniden markalaştırdı. Bununla birlikte, Meta’nın metaverse bahsi, firma 2022’nin üçüncü çeyreği için 3.67 milyar dolarlık bir kayıp bildirdiği ve bu kayıpların gelecek yıl daha da derinleşeceğini belirttiği için Fortune 500 şirketi için maliyetli olduğunu kanıtladı.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Silikon Vadisi teknoloji CEO’ları büyük metaverse hayranları değil – Kripto Zamanı

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Son Dakika Haberler ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin